Motie aangenomen: Meer goedkope koopwoningen in de nieuwe wijk Hoevelaar

Elli
Door Elli van Oosterom op 12 april 2019 om 19:29

Motie aangenomen: Meer goedkope koopwoningen in de nieuwe wijk Hoevelaar

We hebben samen met GBW een voorstel gedaan om meer goedkope koopwoningen te realiseren in de nieuwe wijk Hoevelaar. Dat betekent meer kansen voor jongeren en starters.

De grondexploitatie voor de nieuwe wijk Hoevelaar is vastgesteld. Hiermee wordt duidelijk hoerveel woningen er naar verwachting zullen worden gerealiseerd. Er zullen sociale huurwoningen en koopwoningen worden gebouwd. Hier zijn wij als ChristenUnie erg blij mee want wij zijn van mening dat er ruimte is om meer goedkope koopwoningen te realiseren in Woudenberg.

Door meer goedkope koopwoningen te realiseren kunnen meer bewoners doorstromen van een huurwoning naar een koopwoning. Ook jongeren en starters hebben hierdoor meer kans op een woning. De VVD en PvdA-GroenLinks hebben dit voorstel ondersteund en hiermee werd het voorstel aangenomen.

Ook werd over het aantal totaal te realiseren sociale huurwoningen gesproken. Wij zijn dankbaar dat het aantal te ontwikkelen sociale huurwoningen in de aankomende tijd over heel Woudenberg meer is dan eerder werd gedacht. Hiermee zijn we wat ons betreft tot een goede verdeling van de nieuw te bouwen woningen gekomen.