Verkiezingen

Elli vierkantmaandag 17 april 2017 11:13

De tweede kamer verkiezingen liggen nog maar net achter ons. Een nieuw kabinet is nog in de maak en toch zijn we al weer aan het nadenken over de volgende verkiezingen…. Alweer naar de stembus, hoor ik u denken?! Inderdaad, maart volgend jaar mag u weer naar de stembus. Dit keer om een nieuw gemeentebestuur te kiezen. Voor u duurt het nog even, maar bij de diverse partijen worden al de nodige voorbereidingen getroffen. Zo ook bij de ChristenUnie. Begin april zijn Marleen en ik, samen met onze campagneleider Gijsbert naar een werkconferentie geweest, waar we weer veel tips en tricks hebben gekregen over campagnevoeren, een goed programma schrijven, maar ook: hoe vertel je nu aan de inwoners van Woudenberg wat je de afgelopen vier jaar hebt gedaan? Wat heb je vier jaar geleden beloofd en wat is daar van terecht gekomen?

Gelukkig hebben we gedurende die vier jaar onze beloften steeds bij de hand gehad bij het voorbereiden van de vergaderingen. En ook al zaten we niet in de coalitie, we hebben een heel aantal punten wel waar kunnen maken!

Zomaar een greep:

• Het centrum is aangepakt
  • De woningen in de nieuwe wijk Woudenberg Oost krijgen een EPC van 0
  • De winkels zijn nog steeds dicht op zondag
  • Er is passende zorg voor iedereen
  • Er wordt een begin gemaakt met de aanleg van breedband internet in het buitengebied

Natuurlijk zijn er ook nog punten waar we hard aan moeten werken:

• Betaalbare woningen voor iedereen maar met name voor jongeren
  • Blijvende aandacht en ondersteuning voor de mantelzorgers en vrijwilligers
  • Integratie van vergunninghouders

Deze laatste drie zullen in ieder geval een plek krijgen in ons nieuwe verkiezingsprogramma. Misschien heeft u ook nog wel ideeën waar u de mening van de ChristenUnie over zou willen weten. Op onze website vindt u een kopje “Doe mee” hieronder staat een link waarmee u, middels een formulier uw ideeën aan ons kenbaar kunt maken. Dit formulier beland bij de fractie.

Kortom: voorzie ons van uw ideeën, zodat we samen met Woudenbergers een verkiezingsprogramma kunnen maken, wat leeft onder de Woudenbergers!

Archief > 2017 > april