Woudenberg bruist!

collage Woudenberg Bruistdinsdag 30 mei 2017 19:15

De zomervakantie komt in zicht en dat betekent dat er niet alleen op school en werk even een time out wordt genomen, maar ook bij alle verenigingen in ons dorp. Reden om het seizoen met allerlei feestjes, uitvoeringen en dergelijke af te sluiten. In de afgelopen weken heb ik al heel wat avonden doorgebracht om de kinderen nog 1 keer extra aan te moedigen.

Een paar dingen wil ik noemen:

Een bijzondere afsluiting was er 12 en 13 mei op ons sportpark. De Voetbalacademie werd door de kinderen afgesloten. 10 weken lang werd er onder begeleiding intensief getraind om een nog betere balbeheersing te krijgen. De afsluiting werd extra feestelijk door de aanwezigheid van de wethouder, burgemeester, commissaris van de koning en natuurlijk Ricky van Wolfswinkel (toch wel de belangrijkste volgens de kinderen), de ambassadeur van de Voetbal Academie.

De volgende dag waren de kinderen er nog een keer om acte de présence te geven bij de laatste wedstrijd van het eerste. Ook dat was weer een groot feest.

Een week later was het de beurt aan Fidelio. Maar liefst 4 groepen lieten horen wat zij het afgelopen jaar hadden geleerd: de blokfluitgroep, het beginnersorkest, het opleidingsorkest en het leerlingenorkest. Het belooft wat voor Woudenberg al deze muzikanten!

Maar er staat ook nog heel wat op het programma.

Begin juni is er natuurlijk weer onze jaarlijkse Haantjesdag. Een gezellige dag waarmee we Woudenberg op de kaart willen zetten voor de omgeving en toeristen in ons dorp.

Vlak daarna hebben we op de parkeerplaats van De Camp: Woudenberg sportief, een sportieve middag waar de vrijwilliger van het jaar en sporter van het jaar worden gekozen. Alle sportverenigingen kunnen zich presenteren tijdens de markt.

De afsluitingen van de schooljaren, afscheid van de 8e groepers van de basisschool.

En begin juli Woudenberg Proeft, waarbij de Woudenbergse horeca zich in ons nieuwe centrum presenteert.

Al deze activiteiten kunnen niet zonder vrijwilligers. Als ik op zulke bijeenkomsten om me heen kijk, dan zie ik zoveel enthousiaste mensen, die met passie hun steentje bijdragen aan een vereniging of instelling. Geweldig!

Zij zorgen er met elkaar voor dat Woudenberg bruist! Dat we de mogelijkheid hebben om met elkaar op vele terreinen Woudenberg te maken, zoals we willen dat ons dorp is.

Iedereen die in het afgelopen jaar, zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan het mooier maken van Woudenberg: Geweldig bedankt! Ik hoop dat je het nog lang met veel enthousiasme zult doen, op welk vlak dan ook.

Archief > 2017 > mei