ChristenUnie kritisch over bezuinigingsvoorstellen

Elli van Oosterom en Marleen Treepdonderdag 18 juni 2015 11:23

In de Algemene Beschouwingen over de Kadernota 2016-2019 constateert de ChristenUnie Woudenberg dat de begroting over alle jaren positief sluit.

Fractievoorzitter Marleen Treep: “Het zijn heel kleine plusjes, wat laat zien dat er voorlopig niet veel speelruimte is.”

De ChristenUnie ziet graag een eerlijke, realistische en verstandige begroting. Sober en doelmatig omgaan met het ons toevertrouwde geld. Niet meer uitgeven dan er binnenkomt. Zodoende blijft de gemeente financieel gezond en in staat om naast haar wettelijk vastgelegde verplichtingen, de meest kwetsbaren in de samenleving te ondersteunen.

In de kadernota wordt een stand van zaken gegeven met betrekking tot eerder ingezette bezuinigingen. Indrukwekkende resultaten zijn al behaald. We zijn dank verschuldigd aan allen die zich hiervoor hebben ingezet, in de afgelopen jaren.

Nieuwe bezuinigingsvoorstellen, die gedaan worden door het college, worden de ChristenUnie niet allemaal even enthousiast onthaalt. Zo stelt het college voor om het uitvaartcentrum te verkopen. De ChristenUnie is van mening dat een dergelijke voorziening, onafhankelijk aan onze inwoners moet worden aangeboden en is dan ook op voorhand geen voorstander van de verkoop van ons uitvaartcentrum.

De ChristenUnie dankt het college en de betrokken ambtenaren voor hun inzet bij de totstandkoming van deze Kadernota. Marleen Treep: “We wensen en bidden Gods zegen toe aan het college, de raad, de ambtenaren en de inwoners van Woudenberg.”

Archief > 2015 > juni