De politieke agenda in 2016

dossierfoto_centrum_en_consumentenpleinzaterdag 09 januari 2016 18:00

Onlangs stelde de redactie van de Woudenberger gemeentefracties de vraag welke punten zij voor 2016 hoog op hun politieke agenda hebben staan. Deze vraag vormde voor Marleen Treep en Elli van Oosterom als raadsleden van de ChristenUnie een mooie aanleiding om de politieke speerpunten voor 2016 op een rij te zetten.

U leest ze onderstaand (in willekeurige volgorde):

Sociaal domein
Nu de transitie een feit is, moet de transformatie volgen. De ChristenUnie is ervan overtuigd dat de transformatie noodzakelijk en nuttig is. De eerste stappen zijn gezet. Als ChristenUnie-fractie zullen we de vorderingen nauwkeurig volgen. Wij zijn voorstander van een robuuste transformatie waardoor in de toekomst blijvend zorg kan worden verleend aan ieder die het nodig heeft.

Samenwerkingsverbanden
Met de komst van de (nuttige) samenwerkingsverbanden met andere gemeentes, bijvoorbeeld Veiligheidsregio Utrecht, zijn we als raad op afstand komen te staan. We willen met meer aandacht dan voorheen volgen wat er in de vele samenwerkingsverbanden gaande is.

Centrumplan
Naar verwachting zal het centrumplan de gemoederen in 2016 flink bezighouden. Eerder heeft het college een plan ter inspraak voorgelegd aan de inwoners. De ChristenUnie-fractie is niet tevreden over het gepresenteerde plan. “Met een historisch centrum zijn er een aantal vaste omstandigheden waarmee je het moet doen. Hoe het centrum straks ook heringericht wordt, er zullen altijd inwoners zijn die er niet gelukkig mee zijn. Een pittige uitdaging voor het college dus”, voegt Marleen Treep toe.

Met oud-ChristenUnieraadsleden heeft de ChristenUnie zich gebogen over verschillende mogelijkheden voor het centrum van Woudenberg. We wachten af hoe het voorstel van het college er straks uit zal zien, wellicht zal het e.e.a. wijzigen naar aanleiding van de inspraakronde, en hopen onze wensen terug te vinden in het collegevoorstel.

Een deel van het artikel is op de website van de Woudenberg terug te lezen.

Foto via www.dewoudenberger.nl