Titia Cnossen nieuwe wethouder in Lansingerland

Elli
Door Elli van Oosterom op 8 oktober 2021 om 08:44

Titia Cnossen nieuwe wethouder in Lansingerland

In de vacature van wethouder in Lansingerland namens de ChristenUnie is voorzien. Hieraan is een zorgvuldige procedure voorafgegaan. Deze vacature ontstond door het vertrek per 1 november van Ankie van Tatenhove die zeven jaar onze gemeente als wethouder gediend heeft.

Vanuit het landelijk netwerk van de partij kwam de ChristenUnie drie interessante kandidaten op het spoor. Al bij het eerste contact met hen bleken zij alle drie uitstekende papieren te hebben. Daarop ging de selectiecommissie, die bestond uit vertegenwoordiging van bestuur en fractie, met hen uitvoerig in gesprek over hun motivatie, hun politiek-bestuurlijke ervaring en hun visie op het wethouderschap in Lansingerland. De keus is gevallen op Titia Cnossen uit Berkel en Rodenrijs.

Titia Cnossen (1957) is een door de wol geverfde bestuurder en een bekend gezicht in de landelijke ChristenUnie. Tot voor kort was zij burgemeester van de gemeente Woudenberg. Daarvoor was zij achtereenvolgens wethouder in de gemeente Berkel en Rodenrijs (vóór de fusie) en in de gemeente Woerden. Titia is een verbindende persoonlijkheid en heeft in haar voorgaande functies veel ervaring opgedaan die goed ingezet kan worden in het wethouderschap in Lansingerland. Titia Cnossen zelf: “Wethouder-zijn is boeiend en aantrekkelijk en ik verheug mij op de nieuwe kennismaking met allen die betrokken zijn met Lansingerland.”

Fractie en bestuur van de ChristenUnie hebben groot vertrouwen dat Titia snel een goede samenwerking met de gemeenteraad zal opbouwen en vooral ook dat zij zich sterk zal maken voor het belang van alle Lansingerlanders. Zo bouwt de ChristenUnie samen verder aan een waardevol Lansingerland.