ChristenUnie doet mee aan verkennende gesprekken

blog_formatie-big
CU logo onder elkaar blauw
Door ChristenUnie Woudenberg op 20 april 2018 om 12:00

ChristenUnie doet mee aan verkennende gesprekken

De afgelopen weken hebben in het teken gestaan van de eerste gespreksronde na de verkiezingen van 21 maart.

Namens de ChristenUnie zijn Marleen Treep, Elli van Oosterom en Nico van den Bergh op uitnodiging van GBW het gesprek aangegaan. Wij zijn het gesprek open en transparant ingegaan en hebben aangegeven wanneer nodig en gewenst beschikbaar te zijn voor college-deelname. Daarbij sluiten we op voorhand geen partij uit. Alhoewel de combinatie met de ene partij wellicht meer voor de hand ligt dan een andere. De ChristenUnie wil graag meewerken aan een waardevol Woudenberg. Zowel vanuit de Gemeenteraad als het College!

De uitkomst van de eerste ronde gesprekken is dat er verkennende gesprekken komen met GBW, CU en de VVD. Ook deze ronde gaan we weer open en constructief in. We zien uit naar een prettige samenwerking tussen deze 3 partijen. Samen voor een waardevol Woudenberg.

Marleen Treep: "Als ChristenUnie hebben we aangegeven wanneer nodig en gewenst beschikbaar te zijn voor college-deelname. Daarbij sluiten we op voorhand geen partij uit. Ook deze ronde gaan we weer open en constructief in en we zien uit naar een prettige samenwerking tussen deze 3 partijen. Samen voor een waardevol Woudenberg!"

Lees hier het persbericht:

GBW, CU en VVD gaan coalitieonderhandelingen voeren

Na een constructieve maar ook intensieve eerste ronde met informerende gesprekken na de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart jl. is de uitkomst als volgt: GBW gaat samen met de ChristenUnie en de VVD verkennende gesprekken voeren voor de vorming van een nieuw college van B&W voor de gemeente Woudenberg.

“Vele mogelijkheden hebben de revue gepasseerd na deze eerste ronde gesprekken” aldus Marco van de Hoef, fractievoorzitter van GBW. We zijn open en transparant, zonder verwachtingen vooraf, alle gesprekken ingegaan. Alle partijen hebben constructief en met hun eigen ambitie aangegeven waar hun voorkeuren liggen voor de vorming van een nieuw college.

De uitkomst is dus een tweede ronde van gesprekken tussen GBW, CU en VVD. Ook de fractievoorzitters Marleen Treep (CU) en Jhony Stalman (VVD) hebben aangegeven met positieve energie en met hun eigen ambities deze tweede ronde gesprekken in te gaan. Maandag 23 april zullen deze gesprekken van start gaan.