Berichten geschreven door Marleen Treep

1. blog_uitslag-small
    Door Marleen Treep op 29 maart 2018

Duiding verkiezingsuitslag: onze bijdrage

Tijdens de eerste raadsvergadering van de nieuwe gemeenteraad was er een duiding van de uitslagen. Lees hier onze bijdrage:

Voorzitter, wat een bijzondere en spannende verkiezingsavond hebben we vorige week met elkaar beleefd.

Lees meer over "Duiding verkiezingsuitslag: onze bijdrage"
  2. blog_gezinnen2-small
    Door Marleen Treep op 8 maart 2018

We moeten investeren in onze gezinnen

Tijdens een partijcongres van de CU eind 2015 werden workshops voor bestuurders aangeboden. Tamelijk willekeurig koos ik voor de workshop “investeren in gezinnen”. Psycholoog Maarten van der Linde van Pinkcloud vertelde ons over de “roze” wolk bij de geboorte van een (eerste) kindje. Over hoe alles veranderd (is die leuke partner ook wel zo’n leuke ouder, bijvoorbeeld) en hoe 83% van stellen een matige tot serieuze relatiedip ervaren. Tot zover die roze wolk dus! Hij vertelde over laagdrempelige manieren waarop je jonge stellen kan helpen in deze periode.

Lees meer over "We moeten investeren in onze gezinnen"

3. blog_top5-small
    Marleen hjzandbergen
    Door Marleen Treep, Hendrik Jan Zandbergen op 29 november 2017

ChristenUnie Woudenberg presenteert nieuwe lijst

Tijdens een feestelijke ledenvergadering is de kandidatenlijst voor de aankomende verkiezingen unaniem vastgesteld, Marleen Treep is de komende periode weer lijsttrekker.

Lees meer over "ChristenUnie Woudenberg presenteert nieuwe lijst"

4. blog_campagne-small
    Door Marleen Treep op 7 september 2017

De campagnes zijn begonnen!

De gemeenteraadsverkiezingen worden op 21 maart 2018 gehouden. Dat lijkt nog ver weg maar de diverse campagneteams in ons dorp hebben de eerste aftrap (soms zelfs letterlijk) al gehad. De eerste flyers liggen op de mat en eerste bijeenkomsten worden georganiseerd, er wordt vergaderd, geschreven (zo’n verkiezingsprogramma vergt best veel tijd) en zelfs in het stemgedrag in de gemeenteraad was het voor de zomervakanties al merkbaar. De verkiezingen komen eraan!

Lees meer over "De campagnes zijn begonnen!"
  5. blog_gezinnen-small
    Door Marleen Treep op 11 mei 2017

Hoe een balletje rollen kan......

Al een jaar of anderhalf vraagt de ChristenUnie aandacht voor “investeren in gezinnen”. In oktober 2015 ontvingen alle gemeentes in Nederland een brandbrief waarin de gemeentes werden opgeroepen om onder andere meer aandacht te besteden aan prenatale voorlichting aan aanstaande ouders. Om de driehoek kind-moeder-vader te beschermen; de ouders realistisch te laten uitkijken naar de “roze wolk”.

Lees meer over "Hoe een balletje rollen kan......"