Berichten over Sociaal domein

1. Gezin
    Bert
    Door Bert Bosman op 21 mei 2019

Een groot tekort op de jeugdzorg vraagt om passende maatregelen

De gemeente Woudenberg kampt evenals de meeste andere gemeenten in Nederland met een groot tekort op de jeugdhulp. Dat vraagt om maatregelen die zowel tegemoet komen aan de nood als aan d ezorg die dient te worden geboden maar tegelijkertijd vraagt het om scherp toezicht op de uitgaven. De ChristenUnie is voor een zorgvuldige aanpak.

Lees meer over "Een groot tekort op de jeugdzorg vraagt om passende maatregelen"

2. blog_gezinnen-big
    Bert
    Door Bert Bosman op 22 februari 2019

3. blog_gezinnen2-small
    Marleen
    Door Marleen Treep op 8 maart 2018

We moeten investeren in onze gezinnen

Tijdens een partijcongres van de CU eind 2015 werden workshops voor bestuurders aangeboden. Tamelijk willekeurig koos ik voor de workshop “investeren in gezinnen”. Psycholoog Maarten van der Linde van Pinkcloud vertelde ons over de “roze” wolk bij de geboorte van een (eerste) kindje. Over hoe alles veranderd (is die leuke partner ook wel zo’n leuke ouder, bijvoorbeeld) en hoe 83% van stellen een matige tot serieuze relatiedip ervaren. Tot zover die roze wolk dus! Hij vertelde over laagdrempelige manieren waarop je jonge stellen kan helpen in deze periode.

Lees meer over "We moeten investeren in onze gezinnen"